Școli din Alexandria, în programul ProfAid, pentru integrarea în școli a copiilor cu tulburări de dezvoltare
Cadre didactice din șase unități de învățământ din Alexandria vor beneficia gratuit de cursuri de formare în cadrul programului ProFAid, derulat în vederea integrării în școli a copiilor cu tulburări de dezvoltare.
”În Alexandria există momentan două școli cu care s-a semnat acordul și suntem în curs de validare a criteriilor de eligibilitate cu alte câteva”, a spus Diana Iosu, consultant comunicare Lalique PR.
Cele două școli din Alexandria selectate până în prezent, ale căror cadre didactice vor beneficia gratuit de pregătire și consultanță în cadrul proiectului ProFAid, sunt: Școala Gimnazială nr. 5 și Școala Gimnazială ”Ștefan cel Mare”.
În lista celor 30 de școli din țară selectate pentru derularea programului ProfAid se regăsesc 18 unități de învățământ din București și alte 6 școli din Ploiești.
Cele 30 de școli din Alexandria, București și Ploiești au fost selectate din peste 100 de unități de învățământ înscrise la preselecție, ținându-se cont de numărul de copii aflați în grupul țintă al programului, dar și de interesul manifestat de cadrele didactice.
Potrivit unui comunicat de presă, proiectul ProfAid vizează pregătirea profesorilor claselor 0-8 în vederea utilizării celor mai eficiente tehnici de modelare comportamentală, sisteme de motivație și recompensare, pentru ca orice copil cu dificultăți să poată fi susținut și integrat în colectivitate. Practic, cadrele didactice vor participa la un seminar de 4 ore, dar vor beneficia și de consultanță 1 la 1 și chiar analiză comportamentală gratuită pentru copiii ce manifestă tulburări grave de comportament.
În cursul acestei luni, profesorii din școlile selectate vor parcurge modulul teoretic al cursului – soluții concrete pentru managementul la clasă al comportamentelor dificile și a tulburărilor severe de comportament (autism, autism mozaicat, ADHD, Asperger, ADD, Sindrom Rett, Sindrom Neuronal – Motor și orice alte tulburări neuropsihice). Astfel, pentru transferul de tehnici specifice de interacțiune, se va folosi un suport de lucru – kit-ul ProfAid – creat special pentru această ocazie, ca bază pentru un curs teoretic și aplicat. În lunile următoare, cursurile se vor concentra pe componenta practică. Concret, se vor desfășura consultații săptămânale, dar și de evaluare specializată și gratuită pentru acei elevi care manifestă simptome de tulburări severe de comportament. La începutul anului viitor, materiale dezvoltate pentru această ocazie, precum și rezultatele în sine ale proiectului, vor fi publicate online, pe profaid.atca.ro, ca text și multimedia, pentru a oferi sprijin și acelor cadre didactice neimplicate direct în proiect, dar și părinților sau chiar elevilor interesați.
Datorită interesul mare manifestat de educatori, învățători și profesori din toată țara, vis a vis de acest program, ATCA (Asociația de Terapie Comportamentală Aplicată) este în prezent în căutare de soluții financiare – sponsorizări – pentru extinderea ProfAid la nivel național.
Proiectul este derulat de ATCA (Asociația de Terapie Comportamentală Aplicată) și finanțat de Kaufland România.
M. MEILĂ