Programul ”Masa caldă” pentru elevi a eșuat și în Teleorman
Anunțat cu mare fast, proiectul pilot ”Masa caldă” pentru elevi, care ar fi trebuit să demareze încă din anul școlar 2016-2017 în 50 de unități de învățământ din țară, a eșuat în mai multe școli, fie din cauza lipsei spațiului special amenajat în acest scop, fie pentru că nu s-au organizat licitații. Printre școlile în care programul nu a demarat nici până în momentul de față se numără și Școala Gimnazială nr. 1 Lunca din județul Teleorman, inclusă în proiect.
Despre motivul împotmolirii, ne-a vorbit, pe scurt, secretarul Școlii Gimnaziale nr. 1 Lunca, Lița Alin.
”Nu a demarat licitația la primărie, privind firma care să se ocupe cu livrarea mesei calde. Am înțeles că au și fost retrași banii la nivel local, alocați acestui program”, a spus Lița Alin.
În plus, acesta ne-a declarat că nu are nicio informație referitoare la demararea, în viitorul apropiat, a acestui program, în unitatea de învățământ din Teleorman.
Motivul pentru care programul a eșuat în multe dintre cele 50 de școli din țară, incluse în proiect, a fost lipsa spațiilor special amenajate pentru servirea mesei. La Școala Gimnazială nr. 1 Lunca din Teleorman nu există această problemă, potrivit celor declarate de directorul unităţii de învăţământ din Teleorman, pentru ziarul nostru, la sfârşitul lunii februarie 2017.
La acea vreme, acesta spunea că atât la școala din Lunca, dar și la școala din Prundu, există spațiile necesare desfășurării acestei activități. Dacă la școala Gimnazială nr. 1 din Lunca ar exista posibilitatea servirii unei mese calde fiecărui elev, la școala din Prundu s-ar merge pe varianta pachetului alimentar (sandwich), aici neexistând cantină şi nici spaţiu special amenajat în scopul servirii mesei.
Dacă acest program s-ar fi implementat şi în şcoala din judeţul nostru, de masă caldă ar fi beneficiat aproximativ 480 de elevi, dintre care mulți provin din familii cu dificultăți materiale.
Sumele aferente derulării programului-pilot se suportă din bugetele locale ale unităților sau subdiviziunilor administrativ-teritoriale. Pentru implementarea programului se alocă sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru bugetele locale.
Deşi demararea programului a întâmpinat probleme în multe dintre cele 50 de unităţi de învăţământ incluse în proiectul pilot, Ministerul Educaţiei a dublat numărul şcolilor unde urmează să fie implementat, lista cu acestea nefiind făcută publică, deocamdată.
M. MEILĂ