Prima carte pentru 1250 de copii din mediul rural din Teleorman

Începând de luni, 25 martie 2019, Inspectoratul Școlar Județean Teleorman, în parteneriat cu Asociația OvidiuRo derulează programul pilot „Fiecare copil merită o poveste”, ocazie cu care 1250 de copii din mediul rural din Teleorman vor primi, în perioada următoare, Prima Carte. Totodată, în 10 grădinițe din cele mai defavorizate comunități din Teleorman vor fi amenajate centre de bibliotecă, pentru a încuraja cititul împreună cu cei mici – acasă și la grădiniță, după cum se arată într-un comunicat de presă transmis de ISJ Teleorman.

Programul pilot de lectură în grădinițe are ca scop creșterea calității educației preșcolare în mediile defavorizate.

Odată cu lansarea acestui program în Alexandria, luni, 25 martie 2019 a avut loc și o sesiune de formare cu profesorii din învățământul preșcolar – metodiști și responsabili de cercuri pedagogice. Aceștia, pe bază de voluntariat, vor deveni ei înșiși formatori în tehnici de predare centrate pe dezvoltarea limbajului, pentru toți cei 449 de profesori de învățământ preșcolar din județ.

Ulterior, OvidiuRo va susține sesiuni de informare cu toți directorii din județ care au în structură învățământ preșcolar, cu profesorii de învățământ preșcolar care vor primi o GrădiBibliotecă pentru sala de grupă, precum și cu profesorii debutanți și cu bibliotecarii din județ.

„Ceea ce se întâmplă în primii ani de viață ai copilului este esențial atât pentru progresul său imediat, cât și pentru viitorul său. Această perioadă este fundamentală pentru dezvoltarea creierului, pentru formarea capacităților fizice, cognitive, lingvistice, sociale și emoționale ale copilului. Tot la vârstă preșcolară, copiii dobândesc atitudine pozitivă și motivație pentru activitatea școlară, fie ea formală sau non-formală. Așadar, având în vedere că educația timpurie își pune amprenta pe tot parcursul vieții copilului, este necesar ca programele școlare să fie de înaltă calitate, să ofere oportunitatea ca preșcolarii să-și atingă potențialul maxim în acord cu standardele naționale și europene. Pentru reușita educațională a copiilor, la fel de importantă este și implicarea tuturor factorilor care influențează dezvoltarea acestora: familia, instituțiile de educație, alți membri ai comunității.” declară prof. Valeria Gherghe, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Teleorman.

În cursul acestui an, prin programul pilot ”Fiecare copil merită o poveste”, OvidiuRo își propune să amenajeze 400 de centre de bibliotecă adaptate vârstei preșcolare, să formeze 20.000 de profesori în metode de dezvoltare a comunicării orale și a premiselor citirii și criterii folosind cărți ilustrate, să distribuie 80.000 de cărți ilustrate pentru copiii din mediul rural, prin programul ”Prima mea carte”.

M. M.