Modernizarea sistemului de urgență: Apare numărul 113 pentru mesajele de urgență, în România

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) va moderniza sistemul de urgență 112 printr-un proiect major de digitalizare, semnat joi la Palatul Victoria. STS va crea serviciul de mesaj de urgență 113.

Proiectul face parte dintr-un program mai amplu de digitalizare a administrației publice, în valoare totală de aproximativ 100 de milioane de euro, acesta vizează implementarea unor tehnologii avansate pentru gestionarea situațiilor de urgență.

„STS face parte din trei proiecte semnate , unul în calitate de lider și două în calitate de partener. Ne uităm spre cele mai avansate tehnologii, iar printre proiecte se regăsește îmbunătățirea calității Serviciului de urgență 112, o infrastructură critică administrată tehnic și din punct de vedere al securității cibernetice de către STS.

Vorbim de servicii multimedia – apeluri video, mesaje text în timp real, dar și componente informatice care să asigure suportul necesar la nivelul entităților cu rol în gestionarea urgențelor, respectiv al echipajelor de intervenție, precum și îmbunătățirea accesibilității serviciilor pentru persoanele cu dizabilități”, a declarat general ing. Ionel-Sorin Bălan, directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale.

Au fost semnate și alte trei proiecte de digitalizare: Platforma Națională de Interoperabilitate, un sistem de servicii digitale pentru românii de pretutindeni și Platforma REGAS 2, pentru monitorizarea ajutoarelor de stat.

„Prin semnarea acestor contracte de digitalizare de aproape 100 de milioane de euro din fonduri europene arătăm faptul că vrem să folosim fiecare cent din banii europeni și să intensificăm ritmul de modernizare a serviciilor publice prin digitalizare.

Iar beneficiarii finali sunt, în primul rând, cetățenii, atât cei din țară, cât și din diaspora, dar și mediul de afaceri”, a declarat premierul Marcel Ciolacu la evenimentul de semnare a contractelor.

Adriana VENE

Despre autor