În Teleorman, turismul e ca și inexistent!

Într-un județ cu o economie slab dezvoltată, cum este Teleormanul, nici agenții economici din domeniul serviciilor de cazare și turism nu o duc prea bine, numărul foarte mic al persoanelor care apelează la astfel de servicii punându-și amprenta negativă asupra rezultatelor economice ale companiilor.

Cum activitatea de turism în județ este ca și inexistentă, la unitățile turistice cu locuri de cazare apelează doar o parte din persoanele venite în județ în interes de serviciu și, uneori, sportivii sosiți în Teleorman pentru a participa la confruntările sportive cu echipele teleormănene în cadrul competițiilor organizate la nivel național. Așa se și explică de ce indicele de utilizare a locurilor de cazare din unitățile turistice teleormănene pe parcursul anului trecut a fost, în medie, de doar 7,5 la sută. Conform datelor Institutului Național de Statistică, în anul 2015 cel mai bun grad de ocupare a locurilor de cazare în unitățile turistice teleormănene s-a înregistrat în luna iunie, respectiv 12,8 la sută, iar cel mai mic procent de utilizare a locurilor de cazare, 6,2 la sută, corespunde lunii ianuarie 2015. Într-o lună de vară, adică în iunie,luna cu cea mai intensă activitate, în hotelurile, motelurile, vilele turistice, cabanele și pensiunile turistice din județ au fost înregistrate 2.478 de înnoptări, de serviciile de cazare beneficiind 1.432 persoane. În luna decembrie 2015, au apelat la servicii de cazare doar 1.061 persoane, în dreptul cărora au fost înregistrate 1.551 înnoptări.

În luna iunie 2015, din cele 1.432 de persoane care au apelat la servicii de cazare 757 au optat pentru cazare în hoteluri, 111 în moteluri, 65 în vile turistice, 16 în cabane, 70 în pensiuni turistice și 26 în pensiunile agroturistice.

O activitate cu rezultate nesemnificative, într-un județ care dispune totuși de câteva obiective și zone turistice care ar putea atrage un număr mult mai mare de turiști, condiția fiind aceea ca firmele de turism din județ și administrațiile publice locale să se preocupe de promovarea respectivelor obiective turistice la nivel național.

George ZAVERA