ED Teleorman: Sprijinirea sectorului audiovizual

Comisia Europeană a publicat primele trei cereri de propuneri din cadrul componentei MEDIA pentru 2022 a programului „Europa creativă”, un program care dispune în acest an de o finanțare totală în valoare de 226 de milioane euro.

Obiectivul acestui program este sprijinirea redresării sectorului audio-vizual și sporirea competitivității acestuia, atât în Europa, cât și la nivel mondial. În săptămânile și lunile următoare vor fi publicate noi cereri de propuneri.

Programul „Europa creativă” cuprinde, din 2021, trei componente: componenta MEDIA, care oferă sprijin pentru sectoarele audiovizualului, componenta CULTURĂ, care vizează toate celelalte domenii ale sectoarelor culturale și creative și componenta TRANS-SECTORIALĂ, care oferă oportunități de colaborare trans-sectorială și oportunități pentru sectorul mass-mediei de știri. În cadrul noului cadru financiar multianual 2021-2027, programului i-a fost alocată suma fără precedent de 2,2 miliarde EUR, acesta devenind astfel cel mai mare program de finanțare de până acum dedicat sprijinirii sectorului cultural și creativ la nivelul UE.

Componenta MEDIA a programului „Europa creativă” s-a adaptat la provocările și oportunitățile generate de evoluțiile de pe piețele audiovizuale. Anul acesta au fost introduse trei noi cereri de propuneri, având drept obiect: jocurile video și dezvoltarea de conținut imersiv, rețelele de festivaluri europene și acțiunea MEDIA 360°, concepute pentru a sprijini sectoarele existente și noile talente și piețe, precum și pentru a promova cooperarea dintre diferite sectoare.

Pe lângă aceste cereri inițiale de propuneri, efectuate în cadrul componentei MEDIA și reprezentând fonduri de 41 de milioane EUR, în cadrul componentei TRANS-SECTORIALE a programului a fost publicată astăzi și o cerere de propuneri axată pe alfabetizarea mediatică, dotată cu fonduri UE în valoare de 2,4 milioane EUR. Alte câteva cereri de propuneri din cadrul celor trei componente ale programului „Europa creativă” vor fi publicate pe Portalul pentru finanțare și licitații al Comisiei.

Bugetul pentru 2022 al programului „Europa creativă” este de 385,6 milioane euro, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 30% față de 2021.

Programul „Europa creativă” este pe deplin aliniat la Planul de acțiune pentru democrația europeană și la Planul de acțiune pentru mass-media, adoptate în decembrie 2020. Programul sprijină libertatea mass-mediei, pluralismul mediatic și alfabetizarea mediatică, așa cum s-a anunțat în Planul de acțiune pentru democrația europeană și va continua eforturile din cadrul Planului de acțiune pentru mass-media de a sprijini redresarea și transformarea sectoarelor mass-mediei și audiovizualului.

Cornelia RĂDULESCU

Despre autor