Deputatul teleormănean Cătălina Ştefănescu vrea să reglementeze un regim fiscal stimulativ pentru angajarea elevilor şi studenţilor

Cătălina Ştefănescu, deputat PSD de Teleorman, a solicitat Ministerului Educaţiei şi Ministerului Muncii modificarea legislaţiei privind programele de practică pentru elevi şi studenţi desfăşurate în companii private sau în instituţiile de stat, astfel încât acest sistem să fie adaptat la noile condiţii şi cerinţe de pe piaţa muncii. Cătălina Ştefănescu, conform unu comunicat remis presei, consideră că în legislaţia muncii ar trebui introdusă categoria de „angajat elev sau student”, pentru care să existe condiţii speciale de impozitare, să stimuleze angajatorii pentru a începe o formă de colaborare cu elevii şi studenţii încă din perioada studiilor. „Dacă ne dorim ca tinerii să aibă experienţă în momentul în care finalizează şcoala trebuie să definim în legislaţie categoria de „angajat elev sau student”, astfel încât să le putem asigura un cadru fiscal preferenţial. De pildă, am putea excepta angajatul – elev sau student – de la restricţia salariului minim sau am putea scuti integral această categorie de la plata impozitului pe salariu. Sunt formule care nu presupun cheltuieli de la bugetul de stat, dar care pot oferi firmelor un stimulent important pentru a angaja elevi şi studenţi”, a explicat Cătălina Ştefănescu.
Deputatul teleormănean apreciază totodată că legislaţia ar trebui să permită elevilor să facă activitate practică şi la alte unităţi care nu au un parteneriat cu instituţia de învăţământ. „Legislaţia actuală îngrădeşte foarte mult posibilităţile elevilor şi studenţilor de a căpăta experienţă încă din timpul studiilor. Posibilităţile lor de a face practică se restrâng doar la angajatorii care au un parteneriat cu unitatea lor de învăţământ. Am cerut date, ca să văd cât de eficiente sunt aceste programe de practică. Dar îmi pun întrebarea: de ce trebuie să impunem o astfel de limită? În condiţiile în care elevul sau studentul lucrează într-un domeniu corespunzător programei sale şcolare, cred că unitatea de învăţământ ar trebui să-i recunoască activitatea practică, indiferent de angajator”, spune Ştefănescu.

A consemnat Ioana NEDELCU