De luni, elevii de clasa a VIII-a vor susține simularea Evaluării Naționale
Începând de luni, 5 martie și până miercuri, 7 martie 2018, elevii de clasa a VIII-a vor susține simularea Evaluării Naționale, la care sunt așteptați, la nivel național, aproape 180.000 de elevi înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului școlar 2017-2018
În prima zi după o săptămână în care cursurile au fost suspendate în toate unitățile de învățământ din județul Teleorman, din cauza vremii nefavorabile, elevii de clasa a VIII-a vor susține simularea la Limba și literatrura română, în 6 martie vor fi evaluați, în cadrul simulării, la Matematică, urmând ca miercuri, 7 martie, elevii de clasa a VIII-a aparținând minorităților naționale să susțină simularea la Limba și literatura maternă.
Rezultatele simulării Evaluării Naționale vor fi comunicate, elevilor, în data de 16 martie 2018.
Subiectele la fiecare probă vor fi distribuite în clase la ora 09:00, astfel că elevii vor trebui să fie prezenți în săli până la ora 08:30. Pentru rezolvarea subiectelor, elevii au la dispoziție două ore.
Subiectele sunt elaborate de către specialiștii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), în mod similar cu modelele publicate pe subiecte.edu.ro, și sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacităţile elevilor pe temele prevăzute în programa de examen și parcurse până la această dată. Corectarea lucrărilor va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea.
Rezultatele obținute la simulare nu pot fi contestate și nu vor fi trecute în catalog. În situații excepționale, dacă elevii doresc, notele pot fi consemnate în catalog pe baza unei cereri scrise a acestor elevi.
La nivelul fiecărei unități de învățământ vor fi analizate rezultatele obținute, în cadrul unor discuții individuale cu elevii, prin dezbateri la clasă, în ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.
Scopul acestei simulări este de familiriarizare a elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susţine la finalul ciclului gimnazial, pentru stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare la probele din luna iunie.
M. MEILĂ