Cum își gestionează banii femeile și bărbații din Generația Z

Nu este un secret pentru nimeni că Generația Z a experimentat „dismorfia banilor” în ultimii ani, dar un nou studiu arată că bărbații și femeile aleg să-și cheltuiască banii și să-și petreacă timpul liber în mod diferit.

Bărbații și femeile din Generația Z – un termen folosit pentru a descrie persoanele născute între 1997 și 2012 – au diferențe specifice atunci când vine vorba de a cheltui banii și de a avea activități de petrecere a timpului liber. De exemplu, cercetătorii au descoperit că una dintre principalele diferențe dintre bărbați și femei este ce site-uri de socializare folosesc cel mai mult. Aplicații precum TikTok și Pinterest au fost mult mai populare în rândul femeilor din generația Z, în timp ce bărbații din generația Z au mai multe șanse să folosească aplicații precum Reddit și Twitter. Mai multe femei din generația Z folosesc și Instagram, comparativ cu bărbații. Potrivit raportului, femeile din generația Z sunt „constrânse de comunitate” atunci când e vorba de modul în care se implică în rețelele sociale și „au mai multe șanse să se identifice cu idealurile comune, cum ar fi prietenia strânsă, oferirea de cadouri și punerea nevoilor altora înainte de nevoile lor”.

Cercetătorii au observat că jocurile reprezintă o mare parte din viața bărbaților din generația Z. Majoritatea bărbaților din generația Z au spus că joacă jocuri pe consolă (77%) și pe computer (67%) cel puțin o dată pe săptămână – considerabil mai mult decât femeile din generația Z. Când vine vorba de știri, bărbații din generația Z le preferă pe cele de pe online, în comparație cu femeile. Nu este prima dată când cercetătorii sunt îngrijorați de obiceiurile de cheltuieli ale generației Z. Studiile arată că aproape jumătate dintre tinerii adulți se confruntă cu „dismorfie monetară” – având o viziune distorsionată a finanțelor. Generația Z și milenialii care au experimentat „dismorfie monetară” au mai multe șanse să se simtă din punct de vedere financiar în spatele colegilor lor, 82% observând că s-au luptat cu insecuritatea financiară.

Pavel ACHIM

Despre autor