Colegiul Național Pedagogic „Mircea Scarlat, una din cele 100 de Baze de Practică Pedagogică

S-a aprobat înființarea, organizarea și funcționarea Bazelor de Practică Pedagogică (BPP), care funcționează cu statut de consorții școlare pentru practica pedagogică și pentru mentoratul didactic.
Lista celor 100 de Baze de Practică Pedagogică, care vor coordona la rândul lor între 4 și 6 unități de învățământ, a fost publicată în Monitorul Oficial.
Dintre cele 100 de Baze de Practică Pedagogică face parte și Colegiul Național Pedagogic „Mircea Scarlat” Alexandria.
BPP se constituie în jurul unei unități de învățământ preuniversitar liceal cu statut de școală de aplicație, denumită școală de aplicație coordonatoare, care încheie acorduri de parteneriat cu alte unități de învățământ, în scopul organizării și desfășurării activităților de practică pedagogică și de mentorat didactic, constituind un consorțiu școlar.
Școlile de aplicație coordonatoare pentru BPP sunt unitățile prevăzute și în ordinul de înființare a școlilor cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație.
Caracteristicile unei școli de aplicație sunt: au profil pedagogic; au un alt profil decât profilul pedagogic și fac dovada: a) existenței unor cadre didactice cu statut de profesori mentori și/sau profesori cu experiență didactică și cu activitate metodică; b) existenței unei baze materiale adecvate organizării și desfășurării stagiilor practice pedagogice din cadrul programelor de formare inițială și continuă; c) accesibilității și versatilității instrumentelor, resurselor și mijloacelor educaționale; d) participării la programe/proiecte educaționale internaționale de mobilitate a elevilor și a cadrelor didactice, de tip Erasmus, eTwinning, alte proiecte și programe organizate de organisme internaționale cu profil educațional, științific sau cultural.
Bazele de practică pedagogică nu sunt doar aceste școli de aplicație, ci mai multe școli coordonate de această unitate, iar numărul unităților de învățământ preuniversitar care constituite într-o bază de practică pedagogică este minimum 4 și nu mai mare de 6 (consorții școlare de tip Bază de Practică Pedagogică).
Consorțiul include obligatoriu următoarele tipuri de unități de învățământ preuniversitar: școala de aplicație coordonatoare- unitatea de învățământ liceal după care se va identifica și va fi denumită BPP; o unitate de învățământ care școlarizează elevi care provin din medii vulnerabile pe criteriul social/medical (școală de spital)/de rasă/etnie/economic/geografic; o unitate de învățământ care școlarizează pentru nivelurile primar și gimnazial; o unitate de învățământ de tip vocațional.
Este prevăzut faptul că directorul sau directorul adjunct al unității de învățământ coordonatoare este coordonatorul Bazei de Practică Pedagogică.
Profesorul mentor coordonator din cadrul BPP este un profesor încadrat la școala de aplicație coordonatoare, care predă discipline pedagogice sau care are experiență metodică relevantă/de mentorat didactic în specialitatea uneia dintre disciplinele la care se organizează și se efectuează stagii practice pedagogice/activități pedagogice, fiind selectat un număr adecvat de profesori mentori care să asigure organizarea și desfășurarea activităților de mentorat didactic.
Componența grupului de profesori mentori din cadrul BPP și repartizarea activităților metodice/practice pedagogice se stabilesc prin decizii interne ale conducerii unităților de învățământ coordonatoare, la propunerea conducerii unităților de învățământ componente ale BPP.
Cornelia RĂDULESCU