AJPIS Teleorman: Sesiuni de instruire a personalului

Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Teleorman a plătit prestații în valoare de 26.366.855 lei, pentru un număr de 97.290 beneficiari, sumă care include și taxele poștale aferente.
În aplicarea prevederilor DL 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și a celor deportate în străinătate ori constituite în prizonierat, în luna decembrie 2020 au fost depuse un număr de 5 dosare, având ca obiect acordarea indemnizației de urmaș.
În domeniul formării profesionale a adulților în conformitate cu prevederile O.U.G. nr.129/2000 și a Normelor Metodologice aprobate prin H.G. nr.522/2003 au fost înregistrate 275 contracte de formare profesională încheiate între cursanți și furnizorii de formare profesională.
AJPIS Teleorman a organizat sesiuni periodice de instruire a personalului care lucrează la serviciile de asistență socială ale primăriilor din județ și a primit 14 formulare din Marea Britanie, Elveția, Danemarca, Germania, Belgia și Luxemburg pentru întocmirea documentațiilor necesare pentru salariații și lucrătorii independenți care au reședința într-un stat membru al Uniunii Europene și desfășoară o activitate într-un stat membru.
Pentru deschiderea drepturilor la alocație de stat pentru copiii născuți în alte state membre ale UE s-au depus un număr de 100 dosare și au fost completate 66 formulare E 411, prin care s-au cerut date referitoare la prestațiile familiale acordate de statele în care s-au născut copiii, precum și date referitoare la activitatea desfășurată de părinții copiilor în acele state membre ale UE.
AJPIS Teleorman a efectuat evaluarea Asociației pentru Educație și Dezvoltare Comunitară, Serviciul Asistență Comunitară Bunicii Comunității Turnu Măgurele, cu propunere de acordare, a Asociației pentru Educație și Dezvoltare Comunitară, Serviciul Asistență Comunitară Bunicii Comunității Gratia, cu propunere de acordare, precum și a Direcției Publice de Asistență Socială a Orașului Zimnicea, Centru de zi pentru minori-Modulul I și Centrul de zi pentru minori -Modulul II, ambele cu propunere de acordare.
Au fost efectuate 4 anchete sociale, în vederea acordării de ajutoare de urgență, în localitățile Ștorobăneasa, Alexandria, Crângeni și Roșiori de Vede.
În perioada 1-10 decembrie 2020 au fost primite și procesate cererile pentru acordarea indemnizației COVID 19, conform art.XV din OUG nr.30/2020 pentru toți profesioniștii, așa cum sunt reglementări de Codul Civil (PFA, II, IF, AF) drepturile de autor și persoanele care au încheiate convenții individuale de muncă, conform preverilor Legii nr.1/2005, a căror activitate a fost restricționată.
De asemenea, în luna decembrie 2020 au fost primite on-line pe platforma aici.gov.ro și procesate cererile pentru acordarea indemnizației COVID 19, conform OUG nr.123/2020-art.3, în cazul reducerii temporare a activității pentru toți profesioniștii, astfel cum sunt reglementați de art.3 alin.(2) din Legea nr.287/2009 privind Codul Civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și pentru persoanele care au încheiate convenții individuale de muncă în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, cu modificările și completările ulterioare.
Cornelia RĂDULESCU