Administrația județeană a finanțelor publice Teleorman informează despre depunerea declarației unice 2025

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman aduce la cunoștința contribuabililor din județ faptul că Agenția Națională de Administrare Fiscală (A.N.A.F.) a publicat un material informativ pe portalul propriu, în secțiunea Asistență contribuabili/Servicii oferite contribuabililor, referitor la Declarația Unică pentru anul 2025.

Declarația Unică trebuie completată și depusă de persoanele fizice care, în anul 2024, au realizat venituri sau pierderi, fie individual, fie într-o formă de asociere, din România sau din străinătate, și care datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, conform Codului Fiscal. De asemenea, Declarația Unică trebuie depusă și de persoanele fizice care optează, în cursul anului 2025, pentru plata contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS).

Termenele de depunere:

Pentru veniturile realizate în anul 2024, Declarația Unică trebuie depusă până la data de 26 mai 2025 inclusiv, pentru a declara venitul realizat și pentru a stabili sau definitiva impozitul anual pe venit și contribuțiile sociale.

Pentru declararea contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS), Declarația Unică poate fi depusă oricând în cursul anului 2025, de către persoanele care optează pentru plata acestei contribuții.

Modalități de depunere a Declarației Unice:

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman recomandă depunerea Declarației Unice prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, prin următoarele metode:

Prin intermediul serviciului “Spațiul Privat Virtual” (SPV), care asigură un mod rapid și eficient de transmitere a declarațiilor.

Pe site-ul oficial https://www.e-guvernare.ro, utilizând semnătura electronică calificată.

Pentru cei care nu pot depune Declarația Unică online, există și posibilitatea depunerii formularului în format hârtie, fie direct la registratura organului fiscal, fie prin poștă, cu confirmare de primire. În acest caz, data depunerii declarației va fi considerată data înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștă, după caz.

Sprijin pentru contribuabili:

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de conexiune la internet pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unităților fiscale, unde pot efectua următoarele operațiuni:

Înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

Completarea și depunerea Declarației Unice.

De asemenea, contribuabilii pot solicita asistență și îndrumare din partea funcționarilor fiscali locali, care sunt instruiți să ofere suport pentru completarea și depunerea Declarației Unice.

Pentru informații suplimentare și detalii, contribuabilii sunt încurajați să consulte site-ul oficial al A.N.A.F. sau să se adreseze autorităților fiscale locale.

Mircea OLTEANU

Despre autor