Activitatea echipei de ambasadori juniori a Liceului Teoretic „Alexandru Ghica”
La Centrul Multifuncțional pentru Tineri din Alexandria, echipa de ambasadori juniori a Liceului Teoretic „Alexandru Ghica”, școală candidat în Programul Școli-ambasador ale Parlamentului European, implementat de Biroul de Legătură al Parlamentului European în România, a desfășurat o activitate denumită „Europa unită, vocea cetățeanului: Cum influențează Parlamentul European deciziile ce ne afectează viața?”, în fața unor elevi de liceu cu vârste cuprinse între 17 și 19 ani.
cetă eanului: Cum influen ează Parlamentul European deciziile ce ne afectează via a?”ț ț ț , în fața unor elevi de liceu cu vârste cuprinse între 17 i 19 ani. Ace tia au avut oportunitateaț ș ș
Aceștia au avut oportunitatea de a explora rolul esențial pe care Parlamentul European îl joacă în modelarea viitorului nostru.
Activitatea s-a concentrat pe aprofundarea cunoștințelor elevilor despre instituțiile Uniunii Europene, cu un accent deosebit pe Parlamentul European, Comisia Europeană și importanța acestora pentru viața de zi cu zi a cetățenilor europeni.
Pe parcursul activității, elevii au descoperit cum funcționează Parlamentul European, ce rol joacă acesta în procesul legislativ european și cum influențează deciziile luate la nivelul Uniunii Europene.
Ei au învățat că fiecare cetățean european are o voce în această instituție, iar alegerile parlamentare europene din fiecare stat membru sunt esențiale pentru a direcționa politicile ce influențează toate domeniile, de la educație și sănătate, până la protecția mediului și combaterea schimbărilor climatice.
Un subiect important abordat a fost dezinformarea, o problemă tot mai acută în era digitală. Elevii au învățat cum instituțiile europene, în special Parlamentul European, lucrează pentru a combate răspândirea de informații false și cum inițiativele educaționale și reglementările stricte pot ajuta la protejarea cetățenilor de manipulările online.
„Este important ca noi, tinerii, să înțelegem rolul Uniunii Europene și al Parlamentului European, pentru că aceste instituții ne influențează direct viața, chiar dacă nu întotdeauna suntem conștienți de acest lucru”, a declarat unul dintre elevi, subliniind impactul informațiilor dobândite în cadrul activității.
Această sesiune educativă a fost o oportunitate pentru tinerii participanți de a înțelege mai bine mecanismele Uniunii Europene și de a- i conștientiza drepturile ca cetățeni europeni.
Prin activități de acest tip, elevii nu doar că devin mai informați, dar sunt și motivați să participe activ la viața politică, să combată dezinformarea și să contribuie la construirea unei Europe mai unite și mai puternice.
Cornelia RĂDULESCU