Rezultatele simulării examenelor naționale * Matematica le-a dat bătăi de cap elevilor din clasa a VIII-a

Potrivit calendarului simulării examenelor naționale, vineri, 31 martie 2017 au fost afișate rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a, a XI-a și a XII-a la simularea evaluării naționale, respectiv la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat, în anul școlar 2016-2017.

Conform datelor furnizate de Inspectoratul Școlar Județean Teleorman, pentru simularea evaluării naționale a elevilor de clasa a VIII-a din anul școlar 2016-2017 au fost înscriși 2766 de elevi.

La prima probă susținută, cea la limba și literatura română, din totalul celor 2450 elevi prezenți, 65,1% dintre elevi au obținut note peste 5,00.

Cea de-a doua probă din cadrul simulării evaluării naționale le-a dat bătăi de cap, elevilor din clasa a VIII-a. Doar 35,21% dintre cei 2431 de elevi care au participat la susținerea probei, au reușit să obțină note peste 5,00.

Referitor la situația elevilor din clasa a XI-a, din totalul celor 2408 elevi înscriși, la prima probă scrisă, cea la limba și literatura română au participat 2129 elevi, dintre care 47,67% au obținut note peste 5%, în timp ce la proba obligatorie a profilului, dintre cei 1992 elevi prezenți, 43,07% au obținut note peste 5,00.

În ceea ce-i privește pe elevii din clasa a XII-a, cei care nu peste mult timp vor susține examenul de bacalaureat, la simularea examenului s-au înscris 2262 elevi. Nu toți au fost prezenți, însă, la simularea primei probe scrise a examenului. Doar 1963 elevi au participat la simularea probei scrise la limba și literatura română, dintre aceștia, 60,01% reușind să obțină note peste 5,00.

La proba obligatorie a profilului au fost prezenți 1903 elevi și au obținut note peste 5,00 puțin peste 47% dintre elevi.

La ultima probă din cadrul simulării examenului de bacalaureat, proba la alegere aprofilului, au participat 1808 elevi, dintre care 55,81% au luat note peste 5,00.

După simularea examenelor naționale, rezultatele elevilor vor fi analizate la nivelul fiecărei unități școlare, în cadrul consiliului profesoral, în ședințe cu părinții și prin discuții cu elevii la clasă, în urma cărora se va întocmi un raport care va include și un plan de măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor elevilor.

M. MEILĂ