Parchetul de pe lângă Judecătoria Alexandria la raport (II)

Pe lângă aspectele privind volumul de activităţi desfăşurate la nivelul Parchetului Alexandria, la conferinţa de presă cu caracter bilanţier, organizată la sediul instituţiei, printre altele au mai fost subliniate şi aspecte privind infrastructura şi capacitatea instituţională a Parchetului, managementul resurselor umane, calitatea actului de justiţie, dar şi alte elemente statistice privind durata de soluţionare a cauzelor.
La capitolul managementul resurselor umane, sunt de semnalat câteva aspecte.
Dar, mai întâi trebuie spus că, prin definiţie, managementul resurselor umane vizează gestionarea structurii de personal specifice schemei organizatorice şi de personal, în speţă, a Parchetului, respectiv procurori, personal auxiliar de specialitate şi personal administrativ.
În cadrul instituţiei, îşi desfăşoară activitatea un grefier şef şi alţi cinci grefieri, postul de grefier arhivar fiind vacant de la sfârşitul anului 2010.
Potrivit Legii 202/2012, este prioritară mărirea schemei de procurori cu cel puţin două posturi pentru a se putea face faţă, activităţilor curente, sarcinilor şi cerinţelor sporite ce revin magistraţilor, conform legilor organice.
În prezent fiind prioritară înfiinţarea unui post de prim procuror adjunct care ar fi mai mult decât necesară şi cu siguranţă ar conduce la realizarea unui management mai eficient, ca şi la îmbunătăţirea finalităţii judiciare.
Iar datorită creşterii considerabile a volumului de muncă, la Parchetul de pe lângă Judecătoria Alexandria este necesară implementarea şi utilizarea aplicaţiei ECRIS, scanarea actelor, aspect impus şi de Ordinul nr.61/2011 de către Procurorul General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, ca şi necesitatea preluării de către grefieri a unor atribuţii ale procurorilor, prin achiziţionarea aparaturii şi dotărilor respective.
Referitor la mărimea schemei de funcţionare cu posturile de procuror şi personal auxiliar şi de creare a postului de prim procuror adjunct, această problemă ar putea avea o rezolvare, în urma diligenţelor la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Bucureşti, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi Consiliul Superior al Magistraturii, abilitate în rezolvarea problemei date.

M.M.