Locul III, obținut de eleva Daria Burtea, la Olimpiada Internațională de Limba Franceză

Încă o dată, elevii români ne-au dat motive de mândrie, performanțele obținute de cei care au reprezentat țara noastră la Olimpiada Internațională de Limba Franceză fiind dovada vie a speranței într-un viitor mai bun, în condițiile în care, an de an, sistemul de educație românesc este frământat de schimbări care nu fac altceva decât sa-i bulverseze pe toți cei implicați în actul educațional, în principal, pe elev și profesor.

Cu toate acestea, din fericire, mulți elevi români, dominați de dorința de a performa și de a excela, indiferent de domeniu, reușesc să fie ambasadori de excepție, prin rezultatele notabile pe care le obțin la concursurile la care participă peste hotare.

Mărturie în acest sens sunt și premiile, nouă la număr, obținute de elevii care au reprezentat țara noastră la cea de-a IV-a ediție a Olimpiadei Internaționale de Limba Franceză desfășurată, anul acesta, între 15-19 septembrie, la Ohrid, în Macedonia, unde s-au întrecut cei mai buni elevi la limba franceză, provenind din Albania, Armenia, Bulgaria, Macedonia, Moldova și România.

Țara noastră a fost reprezentată de un grup de 6 elevi (laureații Oimpiadei de Limba Franceză – etapa națională 2018), grup din care a făcut parte și eleva Daria-Teodora Burtea, de la Colegiul Național „Al. I. Cuza” Alexandria, care a obținut Premiul al III-lea pentru proba orală pe echipe, nivel B1.

Cei șase elevi români au obţinut patru premii I (două la probele individuale şi două pe echipe), trei premii II (unul la probele individuale şi două pe echipe), respectiv două premii III (ambele pe echipe).

Și pentru că vorbim despre o elevă din orașul nostru, sentimentul de mândrie este cu atât mai mare.

După cum însăși ne-a declarat, eleva din Alexandria a ajuns în lotul olimpic al României pentru Internaționala de Franceză, ”în urma clasării pe primul loc pe țară și obținerii atât a Premiului I pe clasa mea, cât și a Marelui Premiu al Olimpiadei pentru cel mai mare punctaj pe toate clasele la Olimpiada Națională de Limba Franceză desfășurată la Buzău în luna aprilie 2018. Astfel, am fost selectată pentru Etapa Internațională ce a avut loc în Macedonia”.

Potrivit aceleiași surse, subiectele de la olimpiadă le-au pus la încercare, elevilor, ”nu numai cunștințele de limba franceză, dar și creativitatea originalitatea, opiniile personale despre subiecte de larg interes dezbătute în zilele noastre precum: Inteligența artificială vs Inteligența Umană, Puterea Cuvântului, Frumusețea exterioară vs Frumusețea interioară, Drepturile Copilului, Prejudecățile”.

Dragostea pentru limba franceză i-a fost inoculată, Dariei, în familie, încă din copilărie, primul mentor fiindu-i bunica, profesor de limba franceză. Daria a ținut să menționeze că vorbitori de limba franceză sunt și părinții ei, ambii medici.

Astfel, având o bază solidă de acasă, în gimnaziu, visul francofon al elevei a început să se înfiripe sub îndrumarea doamnei profesor Velcea Mirela, care i-a cultivat pasiunea pentru limba lui Voltaire.

Nivelul superior de performanță a fost atins în liceu, când Daria l-a întâlnit pe profesorul Dan Fărcășanu.

”În liceu, l-am întâlnit pe domnul profesor Fărcășanu Dan, care a modelat și întărit cunoștintele mele despre limba și cultura franceză”.

Pe această cale, Daria Burtea a ținut să mulțumească, pentru obținerea premiului III la Olimpiada Internațională de Limba Franceză Macedonia 2018, familiei, care investește în educație ei și celor doi profesori alexăndreni, care au crezut în ea.

M. MEILĂ