Din punct de vedere al traficului rutier, Alexandria, unul din cele mai aglomerate oraşe din zona de sud a ţării

Deşi Alexandria se întinde pe o suprafaţă de circa 1.000 de hectare şi numără doar 16.631 de gospodării şi o populaţie de 42.129 de persoane, conform recensământului din 2011, municipiul reşedinţă de judeţ al Teleormanului se dovedeşte a fi unul dintre cele mai aglomerate oraşe din zonă, îndeosebi din punct de vedere al traficului rutier. Şi asta în condiţiile în care numărul populaţiei a scăzut dramatic, de la 58.000 de persoane în anul 1992 la cele 42.129 de persoane câte mai locuiesc astăzi în capitala Teleormanului, după ce majoritatea întreprinderilor şi a unităţilor de prestări servicii din fostul sector de stat şi-au restrâns activitatea sau pur şi simplu au fost desfiinţate.
De-a lungul ultimilor ani, mulţi dintre foştii salariaţi au părăsit oraşul care n-a reuşit să le mai asigure locuri de muncă, unii retrăgându-se în zonele rurale, alţii – îndeosebi din rândul tinerilor – luând calea Bucureştiului sau a străinătăţii. Chiar şi într-o asemenea situaţie de regres economic şi de restrângere a numărului populaţiei, Alexandria se dovedeşte pe zi ce trece a fi un oraş aglomerat din punct de vedere al numărului de maşini existente şi al celor care tranzitează municipiul îndeosebi în orele de vârf ale traficului rutier. Explicaţia constă în creşterea numărului de mijloace de transport deţinute de către populaţie, dar şi de către instituţiile şi societăţile comerciale din municipiu, la aceasta adăugându-se şi intrarea zilnică în oraşul de pe Vedea a câteva mii de autoturisme, posesorii acestora venind la Alexandria la muncă sau pentru rezolvarea problemelor personale, alţii doar tranzitând oraşul aşezat în centrul celei mai importante reţele rutiere din Teleorman.
Cu toate eforturile depuse în ultimii ani de către conducerea administraţiei publice locale de a fluidiza circulaţia din municipiul Administraţia, construind pe strada Dunării şi strada Bucureşti unul dintre cele mai moderne sisteme electronice de monitorizare a traficului rutier, numeroase parcări auto şi introducând sensuri unice de circulaţie pe multe străzi din oraş aglomeraţia auto este mai mult decât evidentă. Îndeosebi între orele 7,00 şi 11,00, dar şi în intervalul 15,00-18,00, partea centrală a oraşului este pur şi simplu asaltată de către automobilişti, în zona Pieţei Unirii, de exemplu, circulaţia pietonilor fiind adesea pusă în pericol. Într-o astfel de zonă, în care îşi fac veacul câteva zeci de taximetrişti, de comercianţi de varză şi de posesori de autoturisme parcate la întâmplare circulaţia reprezintă o adevărată aventură. Mai ales că mulţi dintre şoferi încalcă grav regulile de circulaţie rutieră atunci când e vorba de a da prioritate pietonilor, desigur pe zonele marcate în acest sens. Se circulă printre maşini, cu riscurile de rigoare, la mica înţelegere, precum în ţările arabe, şi nu aşa cum ar trebui să fie într-un oraş care se vrea a fi modern, civilizat. În mod sigur, prezenţa pe tot parcursul zilei a poliţiştilor de la Serviciul Circulaţiei Rutiere în zona centrală a oraşului dar şi introducerea unor restricţii de circulaţie pentru anumite mijloace de transport de către administraţia publică locală ar conduce la reducerea aglomeraţiei în perimetrul Pieţei Centrale, la fluidizarea circulaţiei circulaţiei auto din municipiu.

George ZAVERA

About The Author