Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit a lansat în data de 11 martie a.c. campania publică de informare Euro Agricultura – Reţeaua Naţională a Multiplicatorilor de Informaţii despre PNDR, având ca slogan „Împreună creştem satul românesc”. Campania se va desfăşura în perioada martie – august 2014.
Organizată pentru prezentarea implementării Programului Naţional pentru Dezvoltare Rurală (PNDR)2007 – 2013 şi ca etapă de pregătire pentru PNDR 2014 – 2020, campania are ca obiectiv diseminarea şi multiplicarea eficientă a informaţiilor şi a mesajelor despre finanţările europene nerambursabile acordate pentru agricultură şi dezvoltare rurală. „Ne dorim ca informaţiile privind derularea proiectelor finanţate prin PNDR în exerciţiul financiar 2007 – 2013 să fie o sursă de inspiraţie pentru următorul PNDR. Plecând de la ideea că exemplul concret este cel mai bun mijloc de comunicare, campania va prezenta proiecte care pot fi considerate exemple de bună practică în accesarea şi derularea fondurilor europene. În acelaşi timp, considerând deosebit de importantă asigurarea egalităţii de şanse în accesarea fondurilor, construim un sistem performant de informare a beneficiarilor PNDR dar şi a viitorilor potenţiali beneficiari. Iar acest sistem este Reţeaua Multiplicatorilor de Informaţii privind PNDR, formată din reprezentanţi ai societăţii civile care pot transmite în mod eficient informaţiile către toate persoanele interesate de obţinerea banilor pe care Uniunea Europeană îi acordă pentru dezvoltarea mediului rural. Credem că este foarte important să încurajăm multiplicarea informaţiilor corecte, clare, concise despre accesarea şi derularea fondurilor europene”, a declarat David Eugen Popescu, directorul general al APDRP.
Principala activitate pe care se va axa acest proiect derulat de către APDRP va fi cea de creare a unei reţele naţionale ce va cuprinde peste 2.000 de multiplicatori de informaţii din toate judeţele ţării. Aceştia vor fi selectaţi şi pregătiţi pentru a putea transmite către publicului larg informaţiile generale şi specifice despre modalitatea şi condiţiile de accesare şi utilizare corectă a fondurilor europene disponibile prin PNDR. Pentru desemnarea multiplicatorilor vor fi luate în considerare asociaţii, patronate şi cooperative de profil, ONG-uri reprezentative, Grupuri de Acţiune Locală (GAL), centre de documentare europeană, centre de informare EuropeDirect, asociaţii studenţeşti, organizaţii active în zona rurală etc. „Prima etapă a campaniei va consta într-un proces de comunicare, demonstrativ şi interactiv, organizat cu multiplicatorii de informaţii, proces în care proiectele finanţate prin PNDR vor fi folosite ca sursă principală de documentare. Sunt prevăzute în acest scop vizite exemplificative la peste 850 de proiecte care au primit sprijin nerambursabil prin PNDR în România, dar şi în alte ţări ale Uniunii Europene”, a precizat David Eugen Popescu.
Informaţii complete despre modul de organizare şi derulare al acestei campanii lansată de APDRP se pot afla accesând platforma web www.euroagricultura.ro.
George ZAVERA